Wykorzystanie AI w kampaniach reklamowych w Internecie na przykładzie Google Ads dla jednostek samorządu terytorialnego (JST)
Czas trwania szkolenia
2 dni
Dedykowane szkolenie i praktyczne warsztaty dla jednostek samorządu terytorialnego dotyczące wykorzystania AI w pracy działów promocji
jako przedsiębiorca prowadzący firmę szkoleniowo-doradczą Net Solutions oraz długoletni wykładowca akademicki prowadzący zajęcia na studiach podyplomowych na warszawskiej Akademii Leona Koźmińskiego zwróciłem uwagę na niski poziom wiedzy i niedostateczne wykorzystywanie narzędzi AI w codziennej pracy działów promocji jednostek samorządu terytorialnego. Skłoniło mnie to do przygotowania propozycji stacjonarnych warsztatów, które mają na celu wskazanie ważnych trendów w wykorzystaniu AI i uczenia maszynowego w codziennej pracy digital marketera i usprawnienie przygotowywania i codziennego zarządzania kampaniami reklamowymi w Internecie.
Przygotowałem propozycję programu 2-dniowych warsztatów szkoleniowych dotyczących wykorzystania AI, które są prowadzone w oparciu o ekosystem reklamowy Google Ads. Zapewniam jednak, że realne korzyści wyniesione przez uczestników z warsztatów nie ograniczają się tylko do tego jednego narzędzia – zdobyta wiedza usprawni także proces zarządzania reklamami w Meta i innych ekosystemach.
W toku praktycznych warsztatów zajmiemy się także analityką, a w szczególności taką konfiguracją Google Analytics 4, by stało się centrum zarządzania Państwa działaniami reklamowymi, w maksymalnym stopniu wykorzystując wbudowane w to narzędzie funkcje predykcji opartej o AI.
Serdecznie zapraszam do współpracy,
Jarek Sokołowski
Program warsztatów
Ramy czasowe: dni robocze, godz. 9:00–16:00
Dzień 1: Google Ads – Podstawy i Kampanie dla JST
09:00–10:30
- Wprowadzenie do Google Ads w kontekście samorządów
- Zakładanie i konfiguracja konta Google Ads dla instytucji publicznych
- Struktura konta, grupy reklam, cele promocyjne JST
- Zasady Google Ads w kontekście reguł działania JST
10:30–12:00
- Kampanie w sieci wyszukiwania: dobór słów kluczowych, reklamy tekstowe
- Wykorzystanie narzędzi AI wspierających tworzenie struktury kampanii, list słów kluczowych oraz treści reklam tekstowych
- wprowadzenie do Custom GPT`s – tworzenia i korzystanie wyspecjalizowanych GPT`sów (do tworzenia konieczne jest komercyjne konto ChatGPT)
- Ćwiczenia: przygotowanie kampanii promującej region
12:00–12:30
- Przerwa
12:30–14:00
- Kampanie Display: targetowanie ze szczególnym uwzględnieniem remarketingu i tworzenia zaawansowanych list remarketingowych oraz niestandardowych kombinacji list remarketingowych
- Przykłady formatów graficznych i automatycznych kreacji AI
14:00–15:00
- Kampanie YouTube: wideo promujące region, odbiorcy, CTA
- Ćwiczenia: koncepcja spotu promocyjnego
15:00–16:00
- Integracja Google Ads z Google Analytics 4: podstawy śledzenia efektów
- Analiza podstawowych raportów i interpretacja danych
Dzień 2: Optymalizacja i Analityka – Warsztaty
09:00–10:30
- Optymalizacja kampanii: budżet, harmonogram, segmentacja odbiorców
- Narzędzia do kontroli kosztów i efektywności
10:30–12:00
- Zaawansowana analityka i warsztaty strategiczne:
- Omówienie strategii analitycznej opartej na lejku sprzedażowym
- Definiowanie mikro- i makrokonwersji dla JST
- Tworzenie mapy sygnałów konwersyjnych (np. odwiedziny strony, pobrania materiałów, zapisy do newslettera, zgłoszenia na wydarzenia)
- Powiązanie sygnałów z etapami lejka oraz przygotowanie do optymalizacji AI
- Warsztat: projektowanie strategii analitycznej – generowanie i konfiguracja odpowiedniej liczby sygnałów konwersyjnych
12:00–12:30
- Przerwa
12:30–14:00
- Warsztat praktyczny: projektowanie i uruchomienie kampanii dla jednostki samorządu terytorialnego
- Praca indywidualna i zespołowa na kontach testowych
14:00–15:00
- Wykorzystanie AI w kampaniach reklamowych – podsumowanie oraz ćwiczenia:
- Automatyczne kreacje
- Predykcja wyników
- Generowanie treści AI (plan wydawniczy, generowanie contentu, generowanie grafik)
- Automatyzacja optymalizacji kampanii na podstawie sygnałów konwersyjnych z lejka
- Wykorzystanie NotebookLM do tworzenia konwersacyjnej bazy wiedzy w oparciu o wytyczne i materiały wewnętrzne JST
15:00–16:00
- Podsumowanie, plan działania po szkoleniu, Q&A
- Omówienie dobrych praktyk
Najważniejsze efekty szkolenia
- Uczestnicy nauczą się projektować i wdrażać strategię analityczną opartą na lejku sprzedażowym oraz różnych typach konwersji.
- Poznają praktyczne aspekty generowania i wykorzystywania sygnałów konwersyjnych do optymalizacji kampanii Google Ads z wykorzystaniem AI.
- Zdobędą umiejętności planowania, uruchamiania i optymalizacji kampanii promujących region z uwzględnieniem specyfiki JST.
- Zapoznają się z narzędziami i technikami pracy z AI, które usprawniają i przyspieszają konfigurację i prowadzenie kampanii reklamowych w Internecie
Wycena warsztatów
Dla grupy 6-osobowej koszt 2-dniowych warsztatów 1.200 zł netto za osobę
Lokalizacja Warsztatów
Olsztyn
Konkretna lokalizacja zostanie wskazana po uformowaniu grupy
Terminy warsztatów
- 31 lipca – 1 sierpnia 2025
- 28-29 sierpnia 2025
- 11-12 września 2025
- Terminy do potwierdzenia najpóźniej na 14 dni kalendarzowych przed planowanym terminem szkolenia.
Cena obejmuje:
- wsparcie zdalne po warsztatach stacjonarnych – do wyczerpania łącznej puli 10 godzin dla wszystkich uczestników szkolenia, jednak nie dłużej niż przez 3 miesiące od momentu przeprowadzenia warsztatów stacjonarnych
- Net Solutions Sp. z o.o. posiada wpis do KRS uwzględniający prowadzenia szkoleń.
Uwagi i warunki płatności
W szkoleniu może wziąć udział grupa do 10 osób. W uzasadnionych przypadkach można zwiększyć grupę uczestników, jednak poziom interakcji pomiędzy uczestnikami i trenerami będzie wtedy niższy.
Wycena i warunki przestawiona na niniejszej stronie są wiążące do 30 września 2025. Po tym terminie ceny mogą ulec zmianie.

Jarosław Sokołowski
Trener
Jarek Sokołowski – wykładowca akademicki z 14-letnim stażem, zwłaszcza na studiach podyplomowych. Przez wiele lat odpowiadał za koordynację merytoryczną studiów podyplomowych Marketing Internetowy i e-Commerce na Akademii Leona Koźmińskiego. Wykładowca na studiach podyplomowych Marketing Internetowy, Handel Elektroniczny i Cyfrowa Transformacja Biznesu na Akademii Leona Koźmińskiego oraz na studiach dyplomowych Nowe Media na Uniwersytecie Civitas. Członek komisji egzaminacyjnych oraz promotor prac dyplomowych. Od niemal 20 lat prowadzi własną firmę doradczą, koncentrując się w consultingu w zakresie skutecznych działań w Digital Marketingu, ale przede wszystkim doradzał dużym organizacjom w zakresie cyfrowej transformacji biznesu i wprowadzania zasad data-driven business. Od 2024 roku pracuje jako Solution Architect w Alior Bank S.A. koordynując projekt migracji systemu kampanijnego oraz CRMa analitycznego, w ramach którego wdraża zaawansowane rozwiązania bazujące na marketing automation, silnikach decyzyjnych, uczeniu maszynowym i AI oraz strumieniowym przetwarzaniu dużych ilości danych.
Fascynat Salesforce i wykorzystywania tego narzędzia w przekształcaniu organizacji – najważniejsze zrealizowane projekty dotyczące Salesforce to:
- Neckermann Polska (grupa Thomas Cook – Sales Cloud wraz z integracjami z licznymi systemami dziedzinowymi oraz systemem dla agencji turystycznych MerlinX),
- Akademia Leona Koźmińskiego (Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud, customowe rozwiązanie klasy Customer Data Platform wraz z integracjami z licznymi systemami dziedzinowymi),
- Invest Komfort (deweloper nieruchomości klasy premium z Trójmiasta – Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud, Marketing Cloud Advertising (dawniej Advertising Studio) i Salesforce Personalization (dawniej Interaction Studio) wraz z integracjami z licznymi systemami dziedzinowymi, m.in. z Deweloperskim Funduszem Gwarancyjnym).
Wcześniej pracował jako zastępca przewodniczącego grupy roboczej e-commerce przy IAB Polska. Był prezesem i współwłaścicielem spółki software`owej PushAd Software, w której zbudował od zera platformę marketing automation oraz Chief Technology Officer w Grupie Adnext. Head of Marketing Automation and Lead Management w T-Mobile Polska S.A. oraz Head of Marketing & e-Commerce w Neckermann Polska Biuro Podróży Sp. z o.o. Swoją karierę zawodową zaczynał w Polskich Liniach Lotniczych LOT, gdzie był odpowiedzialny za reklamę i sprzedaż internetową, a następnie uczestniczył w projekcie tworzenia pierwszej polskiej niskokosztowej linii lotniczej AirPolonia. W okresie od lutego 2009 do marca 2012 posiadał jeden z ośmiu wydanych w Polsce certyfikatów Google AdWords Certified Trainer uprawniających do prowadzenia szkoleń w zakresie reklamy w Google Ads w imieniu Google Polska.

Aby zorganizować zamknięte szkolenie dla Twojej firmy skontaktuj się z nami bezpośrednio
Powiązane szkolenia
Kontakt
Skontaktuj się z nami
Net Solutions Sp. z o.o.
04-013 Warszawa
ul. Międzyborska 89 lok. 4
REGON: 147070831
KRS: 0000494758
Przyjmuję do wiadomości, że administratorem danych jest Net Solutions Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Międzyborskiej 89 lok. 4, 04-013 Warszawa, adres e-mail: kontakt@netsolutions.pl. Dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi korespondencji przesyłanej przy pomocy formularza kontaktowego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako RODO). Dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do obsługi przesłanego zapytania. Dane osobowe mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom administratora danych, jak też podmiotom udzielającym wsparcia temu administratorowi na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych dla celów marketingu bezpośredniego. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych. Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.