Rola Danych w Digital Marketingu

Dane, które zmieniają Twój biznes
Czas trwania szkolenia

2 dni

Transformacja cyfrowa biznesu to proces wdrażania nowych technologii w celu usprawnienia działalności firmy i stworzenia nowych lub zmodyfikowanych modeli biznesowych. Dzięki niej organizacja zaczyna być świadoma danych, jakie posiada, miejsc, w których się one znajdują. Celem cyfrowej transformacji organizacji jest inwentaryzacja posiadanych danych, ich unifikacja i nauczenie się, że korzystanie z nich może skutecznie budować wartość firmy. Wymaga to zmian w różnych obszarach funkcjonowania organizacji – od modelu biznesowego, poprzez procesy biznesowe, relacje z klientami, aż po kulturę organizacyjną.

Zmiany w ramach transformacji cyfrowej są zazwyczaj głębokie i szerokie – dotyczą całej organizacji. Wymagają przebudowy modeli biznesowych, procesów, sposobu pracy oraz kultury organizacyjnej. Big Data to nie jest puste hasło. Dane są wszędzie i wiele organizacji nawet nie zdaje sobie sprawy, że generuje olbrzymie ilości danych. Dane te często są całkowicie pomijane w działaniach firmy. Najważniejszym celem szkolenia jest wsparcie uczestników w uświadomieniu sobie istnienia danych i zainspirowanie ich, jak mogą je wykorzystać z korzyścią dla swych organizacji.

Prowadzący

Jarosław Sokołowski

Adresaci szkolenia

Szkolenie jest skierowane szeroko do osób i firm zainteresowanych lub zaangażowanych w proces cyfrowej transformacji na różnych poziomach. Dostarcza praktycznej wiedzy nt. wdrażania zmian związanych z możliwościami wykorzystania danych generowanych przez organizację lub możliwych do zdobycia spoza niej.

Adresatami szkolenia „Rola Danych w Digital Marketingu” są:

  1. Kadra menedżerska i specjaliści odpowiedzialni za rozwój i transformację firm w zakresie nowoczesnego digital marketingu
  2. Przedstawiciele różnych pokoleń (w tym starsi pracownicy), którzy potrzebują wsparcia w adaptacji do nowych trendów
  3. Firmy i organizacje, które chcą zmienić oblicze swego marketingu i stać się data-driven organizations
  4. Właściciele i menedżerowie małych i średnich firm, którzy obawiają się kosztów i złożoności transformacji cyfrowej, ale czują potrzebę podejmowania decyzji w oparciu o dane
  5. Osoby indywidualne zainteresowane tematyką wykorzystania danych i nowych technologii w e-marketingu

Korzyści dla uczestników

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat roli danych w budowaniu nowoczesnych firm.
Szkolenie skupia się na następujących zagadnieniach:

  • Istota i cele cyfrowej transformacji
  • Wyzwania związane z wykorzystaniem Big Data
  • Rola danych i analityki danych w transformacji cyfrowej
  • Wykorzystanie systemów CRM do budowania relacji z klientami i poprawy doświadczeń klienta
  • Studia przypadków firm, które przeszły transformację i świadomie działają w oparciu o dane

Uczestnicy szkolenia nabędą wiedzę i umiejętności pozwalające im:

  • Zrozumieć kluczowe aspekty cyfrowej transformacji
  • Dostrzec możliwości, jakie niesie ze sobą wykorzystanie danych i systemów CRM
  • Przeprowadzić cyfrową transformację w działach marketingu swoich firm
  • Pełnić role Digital Transformation Officerów odpowiedzialnych za wprowadzenie procesów decyzyjnych opartych o dane

Tematyka szkolenia

Dane – podstawa działania nowoczesnych firm

  • Rodzaje danych
  • Silosy jako główna przeszkoda cyfryzacji
  • Wzbogacanie i unifikacja danych
  • Segmentacja w oparciu o 1st i 2nd party data
  • Wykorzystanie 3rd party data oraz metod cookieless w działaniach marketingowych
  • Zasady działania Data Management Platforms (DMP)
  • Omówienie przykładowych segmentów
  • Taxonomia jako podstawa działania DMP
  • Zasady działania kampanii programatycznych

Praktyczny przegląd narzędzi niezbędnych w pracy Digital Marketera

  • Google Tag Manager
  • Cookie Consent – uzyskiwanie zgód na przetwarzanie danych osobowych (RODO)
  • Przydatne wtyczki monitorujące
  • Google Analytics 4 vs. Piwik Pro
  • Narzędzia do badan jakościowych UX
  • Monitorowanie połączeń telefonicznych jako efektu kampanii marketibgowych
  • Atrybucja konwersji i psychologia konwersji online

Studia przypadków opartych o wykorzystanie danych

Raportowanie i dashboardy

  • Popularne platformy klasy Business Inteligence
  • Praktyczne warsztaty z wykorzystaniem Google Looker Studio

Marketing Automation

  • Czym jest (i czym nie jest) marketing automation
  • Segmentacja, Scoring i wzbogacanie danych
  • Content Marketing Automation
  • Działania OnSite

Metody szkolenia

Szkolenie ma charakter warsztatu eksperckiego, podczas którego stosowane są takie narzędzia jak: burza mózgów, dyskusja kierowana, zadania i symulacje indywidualne, w tym praca własna uczestników pod nadzorem prowadzącego. Omawiane są liczne studia przypadków, na podstawie których prowadzący przybliża uczestnikom niuanse wykorzystania Big Data i wskazuje praktyczne sposoby realizowania zmian w sposobie działania działów marketingu.

Tagi

marketing cyfrowy | dane firmy | cyfryzacja firmy | zarządzanie danymi | segmentacja danych | platformy danych | programatyczne kampanie | google tag manager | cookie consent RODO | google analytics | badania UX | raportowanie biznesowe | dashboardy biznesowe | business intelligence | google looker studio | analityka marketingowa | marketing danych | big data

Jak wziąć udział w szkoleniu

Aby zorganizować zamknięte szkolenie dla Twojej firmy skontaktuj się z nami bezpośrednio

Szkolenie jest częścią studiów podyplomowych „Marketing Internetowy”, „Handel Elektroniczny” oraz „Cyfrowa  Transformacja Biznesu” organizowanych przez Akademię Leona Koźmińskiego.

Kontakt

Skontaktuj się z nami

    Net Solutions Sp. z o.o.
    04-013 Warszawa
    ul. Międzyborska 89 lok. 4

    REGON: 147070831
    KRS: 0000494758

    Przyjmuję do wiadomości, że administratorem danych jest Net Solutions Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Międzyborskiej 89 lok. 4, 04-013 Warszawa, adres e-mail: kontakt@netsolutions.pl. Dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi korespondencji przesyłanej przy pomocy formularza kontaktowego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako RODO). Dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do obsługi przesłanego zapytania. Dane osobowe mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom administratora danych, jak też podmiotom udzielającym wsparcia temu administratorowi na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych dla celów marketingu bezpośredniego. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych. Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.