Analityka w Internecie

Analityka internetowa – szkolenie dla specjalistów marketingu
Czas trwania szkolenia

2 dni

Analityka internetowa odgrywa kluczową rolę dla wszystkich podmiotów prowadzących działalność w sieci. Dostarcza cennych informacji na temat zachowań użytkowników witryn www, skuteczności kampanii marketingowych oraz źródeł ruchu. Pozwala zrozumieć potrzeby klientów, zoptymalizować ofertę i procesy biznesowe pod kątem oczekiwań odbiorców.

Korzystanie z narzędzi analityki internetowej stało się standardem w branży e-marketingu. Dają one możliwość podejmowania trafniejszych decyzji biznesowych w oparciu o twarde dane. Pozwalają również na bieżącą kontrolę efektów prowadzonych działań i wprowadzanie niezbędnych modyfikacji. Bez wykorzystania analityki trudno mówić o nowoczesnym i skutecznym marketingu internetowym.

Prowadzący

Jarosław Sokołowski

Adresaci szkolenia

  • Właściciele i menedżerowie witryn internetowych, pragnący dogłębnie zrozumieć zachowania odwiedzających oraz zoptymalizować ofertę i działania pod kątem potrzeb klientów.
  • Pracownicy działów digital marketingowych i e-commerce niższego i średniego szczebla a także kadra menedżerska średniego szczebla
  • Analitycy marketingu i specjaliści ds. kampanii reklamowych, dążący do precyzyjnej oceny efektywności realizowanych projektów, aby podejmować trafniejsze decyzje biznesowe.
  • Eksperci w dziedzinie analizy danych, chcący poszerzyć swój warsztat o nowoczesne narzędzia do badania ruchu na stronach www, w tym Google Analytics 4 i Piwik PRO.

Korzyści dla uczestników

W trakcie praktycznego szkolenia pokażemy Państwu jak w GA4 raportować:

  • działania użytkowników na wielu urządzeniach,
  • modelować brakujące dane za pomocą funkcji machine learning
  • generować interaktywne pulpity nawigacyjne
  • analizować dane w czasie rzeczywistym.

Dodatkowo przyjrzymy się takim funkcjom analitycznym GA4 jak:

  • analiza ścieżek nawigacji użytkowników
  • analiza retencji użytkowników i Customer Lifetime Value
  • segmentacja i analiza użytkowników
  • eksploracja danych w BigQuery

Dodatkowo przedstawimy Państwu rozwiązanie, które może być alternatywą dla Google Analytics, jakim jest polska platforma Piwik PRO. Jest to narzędzie do analityki internetowej skoncentrowane na ochronie prywatności i bezpieczeństwie przetwarzanych danych, dzięki czemu daje większą kontrolę nad informacjami o użytkownikach. Omówimy podstawowe funkcje Piwik PRO i porównamy je z możliwościami GA4.
Szkolenie ma wiele aspektów praktycznych i formułę warsztatową. W jego trakcie zakładamy, konfigurujemy i uruchamiamy konto Google Analytics 4.

Tematyka szkolenia

1. Znaczenie analityki w biznesie

  • Jak analityka wpływa na podejmowanie decyzji biznesowych
  • Wykorzystanie danych analitycznych do zwiększania wartości firmy
  • Przykłady skutecznego wykorzystania analityki w różnych branżach

2. Wprowadzenie do GA4

  • Przegląd nowości i różnic między GA4 a GA3 (Universal Analytics)
  • Powody przejścia na GA4 i korzyści z nowej wersji
  • Zmiana podejścia do mierzenia i analizy danych użytkowników

3. Nowa struktura danych w GA4

  • Przegląd i zrozumienie nowej struktury danych
  • Jak nowa struktura danych wpływa na analizę i raportowanie
  • Przykłady wykorzystania nowej struktury danych w praktyce

4. Podstawowe wskaźniki oraz raporty AI (trendy)

  • Omówienie kluczowych metryk w GA4
  • Wykorzystanie raportów AI do identyfikacji trendów
  • Analiza i interpretacja danych za pomocą raportów AI

5. Ustawienie nowej usługi i wybór atrybucji

  • Krok po kroku konfiguracja nowej usługi GA4
  • Wybór modelu atrybucji odpowiedniego dla Twojego biznesu
  • Zrozumienie i stosowanie różnych modeli atrybucji w GA4
  • Omówienie Tożsamości na potrzeby raportowania, roli Google Signals oraz możliwości modelowania danych

6. Rodzaje automatycznych zdarzeń (eventów)

  • Przegląd automatycznych zdarzeń w GA4
  • Konfiguracja i optymalizacja śledzenia zdarzeń
  • Przykłady praktycznego wykorzystania zdarzeń w analizie danych

7. Tworzenie nowych zdarzeń i konwersji w usłudze GA4

  • Proces definiowania i tworzenia niestandardowych zdarzeń
  • Ustawianie konwersji i ich znaczenie dla pomiaru efektywności
  • Praktyczne przykłady tworzenia zdarzeń i konwersji

8. Wymiary i najważniejsze metryki

  • Definicja i zastosowanie wymiarów w GA4
  • Przegląd i analiza najważniejszych metryk/li>
  • Praktyczne zastosowanie wymiarów i metryk w analizie danych/li>

9. Edycja domyślnych raportów i widoku menu

  • Dostosowywanie domyślnych raportów do potrzeb biznesowych
  • Personalizacja widoku menu dla szybszego dostępu do danych
  • Przykłady edycji raportów i menu

10. Tworzenie nowych raportów w zakładce Eksplorowanie

  • Wykorzystanie zakładki Eksplorowanie do tworzenia raportów
  • Przykłady niestandardowych raportów i ich zastosowanie
  • Analiza danych za pomocą nowo utworzonych raportów

11. Analiza skuteczności działań marketingowych

  • Pozyskiwanie ruchu vs. Pozyskiwanie odbiorców
  • Porównywanie źródeł ruchu pod względem skuteczności oraz różne metody analizy skuteczności działań marketingowych
  • Niestandardowe tagowanie kampanii vs. tagowanie automatyczne

12. Atrybucja w Google Analytics 4

  • Zrozumienie roli atrybucji w analizie ścieżek konwersji
  • Porównanie różnych modeli atrybucyjnych
  • Praktyczne zastosowanie analizy atrybucji w GA4

13. Połączenie GA4 z innymi narzędziami

  • Integracja GA4 z Google Ads dla lepszego śledzenia kampanii
  • Integracja GA4 z Google Search Console w celu analizy efektów działań pozycjonerskich
  • Wykorzystanie Big Query do zaawansowanej analizy danych
  • Przykłady praktycznego wykorzystania integracji GA4 z innymi narzędziami

14. Wprowadzenie do Piwik Pro

  • Przegląd funkcjonalności Piwik Pro
  • Porównanie Piwik Pro z Google Analytics 4
  • Omówienie korzyści z wykorzystania Piwik Pro, w tym zgodności z RODO i bezpieczeństwa danych

15. Zrozumienie struktury danych w Piwik Pro

  • Przegląd i zrozumienie struktury danych w Piwik Pro
  • Jak struktura danych wpływa na analizę i raportowanie
  • Przykłady wykorzystania struktury danych w praktyce

16. Dodatkowe funkcje Piwik Pro

  • Zarządzanie zgodami użytkowników (Consent Management)
  • Tag Manager

Metody szkolenia

Szkolenie ma charakter warsztatu eksperckiego, podczas którego stosowane są takie narzędzia jak: burza mózgów, dyskusja kierowana, zadania i symulacje indywidualne, w tym praca własna uczestników pod nadzorem prowadzącego. Szkolenie ma charakter praktyczny, podczas którego uczestnicy tworzą konto i usługę Google Analytics 4 oraz dokonują jej samodzielnej konfiguracji.

Tagi

Google Analytics 4 | GA4 szkolenie | Analityka internetowa | Piwik PRO | Atrybucja w analityce internetowej | Konwersje i zdarzenia w GA4 | Integracja GA4 z Google Ads | Metryki i wymiary w GA4 | RODO i analityka internetowa | Analiza danych w marketingu

Jak wziąć udział w szkoleniu

Szkolenie otwarte jest organizowane przez Gdańską Fundację Kształcenia Menadżerów. Zapraszamy do zapisów na stronie Organizatora.

Szkolenie jest częścią studiów podyplomowych „Marketing Internetowy” oraz „Handel elektroniczny” organizowanych przez Akademię Leona Koźmińskiego.

Aby zorganizować zamknięte szkolenie dla Twojej firmy skontaktuj się z nami bezpośrednio

Kontakt

Skontaktuj się z nami

    Net Solutions Sp. z o.o.
    04-013 Warszawa
    ul. Międzyborska 89 lok. 4

    REGON: 147070831
    KRS: 0000494758

    Przyjmuję do wiadomości, że administratorem danych jest Net Solutions Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Międzyborskiej 89 lok. 4, 04-013 Warszawa, adres e-mail: kontakt@netsolutions.pl. Dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi korespondencji przesyłanej przy pomocy formularza kontaktowego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako RODO). Dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do obsługi przesłanego zapytania. Dane osobowe mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom administratora danych, jak też podmiotom udzielającym wsparcia temu administratorowi na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych dla celów marketingu bezpośredniego. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych. Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.