Praktyczne Warsztaty Marketing Automation z elementami AI
Zautomatyzuj procesy marketingowe i zwiększ liczbę konwersji dzięki platformie Marketing Automation
Czas trwania szkolenia
2 dni
Platformy Marketing Automation odgrywają kluczową rolę we współczesnym marketingu. Pozwalają one na automatyzację wielu procesów, co wspiera personalizację i hiperpersonalizację komunikacji i zwiększa jej efektywność. Z platform Marketing Automation korzystają zarówno małe, jak i duże firmy – pozwalają one optymalizować kampanie email marketingowe, social media, kampanie reklamowe czy działania content marketingowe poprzez targetowanie treści, trigerowanie akcji i śledzenie zachowań użytkowników. Platformy te integrują się z wieloma kanałami i narzędziami, wykorzystują coraz częściej uczenie maszynowe, stream processing i AI, dzięki czemu stanowią centrum dowodzenia działaniami marketingowymi. Pozwalają zautomatyzować wiele procesów, co obniża koszty i podnosi efektywność.
Firmy, które wdrożyły systemy marketing automation notują wzrost liczby i jakości leadów lub konwersji, co przekłada się na wyniki sprzedaży. Marketing automation stanowi kluczowy element nowoczesnego marketingu, ułatwiając personalizację, optymalizację i pomiar działań. To narzędzie strategiczne, wspierające rozwój firmy.
Prowadzący

Jarosław Sokołowski

Bartosz Szafarowski
Adresaci szkolenia
Szkolenie jest skierowane zarówno do segmentu B2B jak i B2C. W segmencie B2B będziemy mówili głównie o pozyskiwaniu leadów sprzedażowych, zaś w segmencie B2C skoncentrujemy się na e-commerce. W obu tych obszarach poruszymy zagadnienia związane z dystrybucją contentu oraz lead nurturingiem. Odbiorcami szkolenia są przede wszystkim specjaliści ds. marketingu i menedżerowie. W segmencie B2C szkolenie może być adresowane także do blogerów, osób prowadzących e-biznes oraz studentów kierunków marketingowych.
Do udziału w szkoleniu zapraszamy zwłaszcza:
- Specjalistów ds. marketingu i sprzedaży w firmach produkcyjnych i usługowych
- Managerów odpowiedzialni za strategię marketingową
- Właścicieli i prezesów małych oraz średnich przedsiębiorstw
- Pracowników działów automatyzacji i digitalizacji procesów biznesowych
- Blogerów i influencerów
- Osoby prowadzące własną działalność e-commerce
- Freelancerów z branży marketingu internetowego i social mediów
- Studentów kierunków marketingowych oraz nowych technologii
- Wszystkich zainteresowanych poznaniem nowych trendów w marketingu
Korzyści dla uczestników
Uczestnicy szkolenia z Marketing Automation:
- Nauczą się, jakie procesy związane z marketingiem można zautomatyzować, co pozwoli im zaoszczędzić czas i zwiększyć efektywność pracy.
- Nabędą praktyczne umiejętności samodzielnej konfiguracji i wykorzystania systemów marketing automation, co pomoże im lepiej wykorzystać te narzędzia w pracy.
- Zdobędą wiedzę na temat działania marketingu B2C i B2B, ich specyfiki i metody skutecznego wdrażania różnych strategii w firmach.
- Poznają cały proces wdrożenia marketing automation, rolę danych oraz możliwości jakie daje automatyzacja.
Szkolenie ma wiele aspektów praktycznych i formułę warsztatową. W jego trakcie zakładamy, konfigurujemy i uruchamiamy konto na wybranej platformie Marketing Automation. Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy zdobędą zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne umiejętności z zakresu marketing automation.

Tematyka szkolenia
Program Warsztatów Marketing Automation
Wprowadzenie do Marketing Automation
1. Czym jest Marketing Automation?
- Definicja i podstawowe pojęcia.
- Różnice między marketing automation a tradycyjnym marketingiem.
2. Fakty i Mity
- Omówienie popularnych mitów dotyczących wdrożenia marketing automation.
- Przykłady udanych wdrożeń.
Praktyczne wdrożenie narzędzia klasy marketing automation na przykładzie platformy User.com | PushAd | Sales Manago
3. Tworzenie funkcjonalnej strony i sklepu online opartej o WordPress oraz w działającego i zatowarowanego sklepu z wykorzystaniem WooCommerce
4. Zakładanie kont na platformach MA
- Krok po kroku: rejestracja i podstawowa konfiguracja konta.
5. Integracja z WordPress
- Wstępna konfiguracja strony i przystosowanie jej do komunikacji z platformami MA, a także kilka słów na temat poprawnego wdrożenia Consent Mode v2
- Ustawienia wymagane do zbierania danych o użytkownikach.
6. Zbieranie Danych o Użytkownikach
- Wykorzystanie Google Tag Manager do wdrożenia integracji z User.com | PushAd | Sales Manago
- Konfiguracja tagów, które będą przesyłały informacje o zdarzeniach User.com | PushAd | Sales Manago
- Zbieranie subskrybentów web push oraz email
Tworzenie Automatyzacji
7. Budowanie Automatyzacji
- Konfiguracja banerów subskrypcyjnych web push
- Konfiguracja banerów z zapisem do newsletterów (zapis podczas rejestracji oraz w procesie transakcyjnym)
- Rekomendacje produktowe, ostatnio oglądane, bestsellery per kategoria
- Email marketing (ścieżki flow pod odzyskiwanie koszyków, kody rabatowe, ostatnio oglądane produkty)
8. Segmentacja Użytkowników
- Jak tworzyć segmenty na podstawie danych demograficznych i behawioralnych.
- Segmentacja na podstawie mapy strony, bread crumbs, DataLayer i segmentów transakcyjnych
- Przykłady zastosowania segmentacji w kampaniach marketingowych.
9. Personalizacja Komunikacji
- Wykorzystanie atrybutów użytkowników do personalizacji wiadomości e-mail. Segmentacja oraz personalizacja treści.
- Tworzenie szablonów wiadomości z użyciem snippetów.
Zaawansowane Funkcje
10. Scoring i Lead Management
- Jak wykorzystać scoring do oceny potencjalnych klientów.
- Tworzenie i zarządzanie lejkami sprzedażowymi w user.com.
11. Automatyzacja Obsługi Klienta
- Wykorzystanie chatbota do automatyzacji odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
- Przykłady scenariuszy obsługi klienta.
Praktyczne Zastosowanie
12. Przykłady Wdrożeń
- Analiza przypadków użycia marketing automation w e-commerce. Konfiguracja przykładowych automatyzacji, tworzenie szablonów e-mail oraz scenariuszy automatyzacyjnych.
- Jak wdrożyć działania mające na celu generowanie leadów i zachęcanie do ponownych zakupów. Tworzenie scenariuszy automatyzacyjnych z wykorzystaniem rekomendacji produktowych, kodów rabatowych.
13. Testowanie i Optymalizacja
- Jak przeprowadzać A/B testy w kampaniach e-mailowych.
- Monitorowanie wyników i dostosowywanie strategii.
Podsumowanie
14. Plan Działania
- Budowa biznes planu wdrożenia marketing automation
- Opracowanie indywidualnego planu wdrożenia marketing automation przez uczestników.
- Ustalenie celów i metryk sukcesu.
15. Sesja Q&A
- Odpowiedzi na pytania uczestników dotyczące wdrożenia i użytkowania user.com oraz innych platform marketing automation
Metody szkolenia
Szkolenie ma charakter warsztatu eksperckiego, podczas którego stosowane są takie narzędzia jak: burza mózgów, dyskusja kierowana, zadania i symulacje indywidualne, w tym praca własna uczestników pod nadzorem prowadzącego. Szkolenie ma charakter praktyczny, podczas którego uczestnicy tworzą konto na wybranej platformie Marketing Automation oraz dokonują jego samodzielnej konfiguracji.
Tagi
czym jest marketing automation | fakty i mity marketing automation | korzyści z marketing automation | współpraca z dostawcą marketing automation | kanały komunikacji w marketing automation | dobre praktyki marketing automation | segmentacja w marketing automation | scoring w marketing automation | content marketing automation | personalizacja w marketing automation | działania on-site w marketing automation | segmentacja dmp w marketing automation | automatyzacja generowania leadów | automatyzacja ratowania porzuconych koszyków | automatyzacja obsługi klienta | automatyzacja zachęcania do ponownych zakupów | automatyzacja angażowania nieaktywnych użytkowników | automatyzacja edukacji klientów | automatyzacja emaili transakcyjnych
Jak wziąć udział w szkoleniu

Aby zorganizować zamknięte szkolenie dla Twojej firmy skontaktuj się z nami bezpośrednio
Powiązane szkolenia
Kontakt
Skontaktuj się z nami
Net Solutions Sp. z o.o.
04-013 Warszawa
ul. Międzyborska 89 lok. 4
REGON: 147070831
KRS: 0000494758
Przyjmuję do wiadomości, że administratorem danych jest Net Solutions Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Międzyborskiej 89 lok. 4, 04-013 Warszawa, adres e-mail: kontakt@netsolutions.pl. Dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi korespondencji przesyłanej przy pomocy formularza kontaktowego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako RODO). Dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do obsługi przesłanego zapytania. Dane osobowe mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom administratora danych, jak też podmiotom udzielającym wsparcia temu administratorowi na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych dla celów marketingu bezpośredniego. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych. Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.